SEO

Optimizacija web stranice (eng. Search engine optimization - SEO) oglašivača za internet tražilice sastoji se od čitavog niza strategija koje su usmjerene ka podizanju organske posjećenosti stranice za internet tražilice kroz povećanje ranga na rezultatima pretraživanja za ciljane ključne riječi.

SEO optimizacijom se postiže veća vidljivost Vaše stranice na internetu i time privlači veći broj posjetitelja i potencijalnih klijenata koji su konkretno zainteresirani za Vaš proizvod ili uslugu. Pomoću SEO optimizacije na Vašu se stranicu putem Google tražilice usmjeravaju oni korisnici koji na internetu traže baš onaj proizvod ili uslugu koju Vi nudite.

Dakle, SEO optimizacija je skupina mjera usmjerenih na poboljšanje položaja internet stranice u rezultatima pretrage na Google tražilici. Google tražilica je danas najraširenija tražilica u Hrvatskoj i zemljama regije, te čak 80-90% posjeta na internet stranice dolazi upravo preko Google-a.

White hat

White hat SEO za optimizaciju koristi dobar dizajn web stranica prema smjernicama koje im tražilice pružaju. Nastoji se kreirati sadržaj za krajnjeg korisnika te usput olakšati pretraživačima obavljanje posla bez pokušavanja zavaravanja algoritama tražilica.

Black hat

Black hat SEO tražilice ne odobravaju – njihov učinak je najčešće samo kratkoročan dok ih tražilice ne otkriju i kazne bilo spuštanjem na rang listi rezultata ili čak potpunim brisanjem. Primjeri tehnika koje se koriste su cloakanje (drukčiji prikaz stranice pretraživačima i web pregledniku korisnika) i korištenje teksta koji je skriven

Dobre

Dobre metode se drže propisanih pravila za optimizaciju,te potpomažu istaknutosti stranice, a neke od dobrih su :

- Naslov web stranice - 10-70 znakova (preporučeno: do 7-15 riječi)

- Opis web stranice - do 200 znakova /preporučeno do 160)

- Ključne riječi po web stranici - do 10 riječi

- Ponavljanje ključnih riječi u sadržaju (tekstu stranice)- 5-20% za sve ključne riječi

- Pojedine ključne riječi - 1-6% pojedina ključna riječ

- Broj linkova na pojedinoj web stranici - manji od 100 (Google preporuka)

- Sitemap/Mapa stranice - do 100 linkova (ako je veći, razdijeliti na nekoliko dijelova)

- Url adresa stranica – prosječno do 9 slova

Loše

Loše metode su ne samo da ne ističu stranicu, nego ju čak i degradiraju, tj. odmažu u pronalaženju, neke od njih su:

- Tekst u slici/grafici - tekstovi u grafikama na internet stranicama nisu čitljivi web tražilicama

- Razmjena linkova sa farmama linkova i plaćanje ranga - "loše susjedstvo"

- Over optimization penalty (OOP) - prekomjerna "optimizacija" - penali za prečesto ponavljanje ključnih riječi i izraza u raznim dijelovima koda i tekstova

- Preusmjeravanje stranice putem meta tagova - npr. zakup nekoliko domena koje se preusmjeravaju na jednu stranicu

- Krađa tekstova i slika sa drugih internet stranica - Google to ne voli i kažnjava

- Dinamične internet stranice - stranice kojima se adresa mijenja

- Korištenje skrivenih linkova i automatskog preusmjeravanja

- Flash internet stranice (animirane stranice) - Google i druge tražilice još uvijek ne mogu čitati sadržaj koji se nalazi u Flash stranicama

Sadržaj

Sadržaj je jedan od najvažnijih faktora kod optimizacije, te je jako važno pisati orginalan, točan te čitljiv sadržaj. Uz to jako je poželjno da je brojan , tj. da ga ima što više, jer sama analiza sadržaja i bitnih riječi unutar njega , dosta pomaže na putu prema vrhu rezultata. Struktura također igra veliku ulogu u optimizaciji, zbog toga je jako važno pravilno označiti sadržaj stranice. Sve važne naslove spremiti unutar <heading> oznaka, te dodatno odvojiti tekst od ostatka stranice, uz pomoć CSS-a, da bi se web pregledniku olakšalo „čitanje“ stranice.

Ključne riječi

Na samome početku izrade web stranice je važno imati na umu ključne riječi koje bi se uklopile u sadržaj , pa čak i vizualni izgled. Preporučeno je koristiti više riječi tj. skup riječi , jer preglednik efikasnije prepozna takav pristup nego jednu riječ. Poželjno je svakoj stranici (unutar web lokacije) pridodati 2-3 ključne riječi ,te ih prikazati putem sljedećih elemenata:

• <title> oznaka (Naslov)

• Meta Oznake (description i keywords)

• Heading elementi (<h1>, <h2> ...)

• „alt“ atribut- koji je pridodan slikama

• Linkovi (poveznice)

Linkovi

Postoje dobri i loši linkovi. Dobri linkovi predstavljaju slučaj kada se određena stranica poveže s nekom od stranica koja je na visokoj poziciji na tražilici, te ukoliko ima dobru reputaciju (nije blokirana od strane pretraživača). Loši linkovi su naravno suprotna stvar od navedenoga, tj. stranice koje su loše pozicionirane ili kažnjavane na neki način od strane preglednika. Naravno definitivno iznad svega je važno da Vaša stranica ima neke sličnosti i povezanosti s određenom stranicom.

Primjer:

Na vašoj stranici prodajete telefon.

- Link A: Link na naslovnu stranu Hrvatskoga telekoma = Dobro

- Link B: Link na stranicu Karlovačke pivovare = Loše

Domena

Imena domena su jako važna kod optimizacije, upravo zbog toga je i nastalo novo zanimanje trgovina domenama. Korisnici unaprijed pokupuju domene koje sadrže neku od čestih riječi ili potencijalnu riječ koju bi koristili kod prodaje npr. restorani.hr.

Veliku ulogu igraju i :

Odvajanje riječi
Izbjegavajte crtice, često umanjuju vjerodostojnost, npr. bolje je koristiti „prodajameda.com“ nego „prodaja-meda.com“.

Top-Level Domain (TLD)
Top level domene se češće filtriraju kao važnije. Korištenje top level domena može puno pomoći u usponu na vrh rezultata tražilice. npr. bolje je koristiti „mobiteli.com“ nego „mobiteli.hr“.

Duljina
Izbjegavajte imena domena duža od 15 znakova. Kratka imena je lakše pamtiti, dijeliti i smanjuju mogućnost pogreške kod tipkanja.

Ključne riječi

Poželjno je postići ravnotežu između pronalaženja privlačnog, jedinstvenog, i korisnog naziva domene, koji sadrži makar dio ključne riječi. Korist ključne riječi u nazivu domene je taj što je domena sama po sebi čimbenik rangiranja na tražilici.

U posljednjih nekoliko godina, Google kao glavni pretraživač, je napravio nekoliko promjena koje su promijenile način prepoznavanja ključnih riječi, jer su korisnici iskorištavali takoreći „rupe“, te se nezakonito visoko rangirali na tražilici. Tako da ipak treba biti oprezan pri odabiru naziva domene jer postoji mogućnost blokiranja ili negativnog utjecaja zbog novih pravila.

Poddomene

Budući da tražilice imaju različita mjerila za domene, tj. različite od kriterija za poddomene, preporuča se da korisnici preferiraju korištenje direktorija, umijesto pododmena, npr. www.primjer.hr/blog/ je efikasnije od blog.primjer.hr.

Meta oznake

Postoje dvije važne „Meta“ oznake koje se koriste pri optimizaciji, a nalaze se unutar <head> oznake.

Meta Description

Meta Description ili opis je oznaka koja treba sadržavati kratak opis i ulogu web stranice, ali unutar 2,3 rečenice.

Primjer:

Ovo je primjer dobrog korištenja „meta description“ oznake ,u ovom slučaju za restoran nazvan „Slasni“:

<meta name=”description” content=”Slasni je dugogodišnji restoran koji pruža ugodnu obiteljsku atmosferu, te hranu koja će osvježiti Vaša nepca. Nalazimo se u Ilici 50, ali ukoliko niste u mogućnosti doći do nas, iskoristite mogućnost dostave. Kontaktirajte nas! ” />

Ovo je primjer lošeg korištenja „meta description“ oznake za isti restoran:

<meta name=”description” content=”Slasni je najbolji od svih Slasni je najbolji restoran u gradu, odličan restoran, restoran s najboljom hranom, stranica od restorana Slasn” />

Meta Keywords

Meta Keywords ili ključne riječi, predstavlja popis riječi koje će informirati prema čemu je stranica usmjerena. Pri unosu ključnih riječi važno je imati na umu da se odvajaju zarezom, te da je poželjno koristiti do 10 riječi. Ne koristiti 1 ključnu riječ više od 3 puta u različitim kombinacijama, npr. cijene klima, servis klima, prodaja klima, to je dovoljno.

Primjer:

Primjer pravilnog korištenja:

<meta name=”Keywords” content=”Svježa hrana, dostava hrane, obiteljski restoran, restoran zagreb,Slasni, Restaurant ” />

Primjer lošeg korištenja:

<meta name=”keywords” content=”restoran, restorani, hrana, jesti, kupiti hranu, brza hrana, jelo, večera, večerati, meso, odrezak, najbolja hrana, piletina, veliki restoran, odličan restoran, kokteli, vino, sendviči, desert, najbolji restoran ”>